Bouillonblokje - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Bouillonblokje - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Bouillonblokje

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

17 Februari 2011 | Jemen, Sanaa

Voor de soep die Judith gaat maken wil ik groente en bouillonblokjes kopen. Groente op de markt is geen probleem. Op de markt is ook een winkeltje waarvan ik denk dat we er eerder bouillonblokjes hebben gekocht. Ik weet het Arabische woord voor boillonblokje niet. Ik probeer het uit te leggen, maar van de woorden blokje, klein en soep, weet ik alleen het woord klein. Dan maar even met Judith bellen. Ze weet het wel. Klein blokje voor de soep: Soendoeq sarier li al sjoerba. De verkoper snapt het en geeft me het blokje. “Maar wat is nou het Arabische woord voor bouillonblokje”. Hij kijkt me lachend aan, het staart er gewoon op: Maggi.

  • 19 Februari 2011 - 15:14

    Monique:

    Ik lach hard. Wat kan het leven toch simpel zijn!

  • 04 Maart 2011 - 07:28

    Juul:

    hahaha!
    Grappig zeg!
    Ik kwam per toeval op uw site terecht!

  • 08 Maart 2011 - 19:07

    Ghadah :

    Heel leuk om dit zo te lezen. Ik ben een jemeniet en spreek arabisch. Ik heb er niet een keer bij stil gestaan dat het gewoon Maggie..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 94124

Voorgaande reizen:

04 Maart 2010 - 29 Juni 2015

Reis door Midden Oosten

Landen bezocht: