Lokaal Tourisme - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Lokaal Tourisme - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Lokaal Tourisme

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

19 Juli 2010 | Turkije, Ankara

Geen knetterende jetskis maar het rustige geluid van peddels in het meer. Geen mega all-inclusive resorts zoals in Antalya maar kleine eenvoudige pensionnetjes. En vooral heel weinig Westerse touristen, zoals je die in hordes tegen komt in Istanbul. We zijn in Egedir, een klein plaatsje aan een groot meer. Op de kiezelstrandjes zitten wat Turkse touristen. De moeder onder de schaduw van een boom. Vader zwemt met de kinderen op bereid de BBQ voor. De restaurantjes aan het water hebben lekker, goedkoop maar niet al te gevarieerd voedsel.
We zemmen elke dag 3 kwartier in het heerlijke water. We sloffen over the cross way van het schierelandje naar het dorp. Turkije s dus eigenlijk heerlijk. In Istanbul hebben we het visum geregeld voor Syrie. Istanbul was weer helemaal fantastisch, wat een top stad is dat!!! Zelfs als je alle highlghts links laat lggen, maar het varen over de Bosporus is heerlijk, net zoals de restaurantjes. Echt een aanrader!!

• 20 Juli 2010 - 11:28

Monique:

Nou, een biertje bij de Aap is ook best wel leuk ;)

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010