Wateroverlast - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Wateroverlast - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Wateroverlast

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

13 Mei 2010 | Jemen, Sanaa

Mijn voormalige leraar Mogib (ik heb nu alleen nog 3 uur les per dag van Amal) had gehoopt dat ik de Seila een keer tot aan de rand zou zien. Hij had waarschijnlijk niet gehoopt dat de Seila over de rand zou komen. Vorige week liep de Seila zo snel vol dat de auto's niet op tijd de weg/rivier konden verlaten. We kregen die middag een liftje van een student van Judith, die verstandig genoeg een andere route koos. Toen we naar huis liepen zagen we de paniek van mensen op pick up trucks of mannen die in hun 4WD bleven zitten. De weg was in een kolkende rivier veranderd. Weinig Jemenieten kunnen zwemmen, dus verdronken er velen. Volgens de overheidsmedia waren het er 7. Dat lijkt ons weinig. Gisteren hoorden we iemand 122 zeggen, dat lijkt me weer wat veel. Helaas was de Seila bij mijn school over de rand gekomen. Volgens directeur Dr Hamoud stond het water in de eerste verdieping tot 1 1/2 meter hoog. De computer en het archief waren zwaar beschadigd.
Tijdens de ramp was er geen overheidshulp (politie/brandweer) te bekennen. Na de overstroming komt er bij elke druppel een brandweerwagen bij ons om de hoek staan.
De brandweermannen hebben nog weinig te doen gehad. Je ziet ze dus lekker qat kauwend de middag doorkomen.

  • 25 Mei 2010 - 10:06

    Marije:

    duitse brandweerauto, grappig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 97208

Voorgaande reizen:

04 Maart 2010 - 29 Juni 2015

Reis door Midden Oosten

Landen bezocht: