Kapper - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Kapper - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Kapper

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

10 Maart 2010 | Jemen, Sanaa

Het is maandag avond. Vanochtend vroeg aangekomen in Sana'a. Judith is deze avond al les aan het geven aan MBA studenten. Ik heb dus tijd om naar de kapper te gaan. 's Avonds is alles open. Kapper 1 zit vol, en ik heb geen zin om te wachten. Bij kapper 2 hangt een jongetje die met gebarentaal uitlegt dat de kapper qat aan het kopen is; ga ik ook niet op wachten natuurlijk. Bij kapper 3 zijn 2 stoelen bezet, maar ik kan meteen in de derde stoel. Met een wang vol qat gaat hij aan de slag met de tondeuse standje wahed (1) Mijn knipper vraagt of ik Arabisch spreek. Hij spreekt namelijk geen Engels. De klant in de stoel naast mij wel. Via hem leg ik uit dat ik morgen ochtend begin met lessen. Zijn advies is om meteen een Arabische naam aan te nemen. Nou is Boudewijn niet de handigste naam, maar om er meteen Mohammed of Karim van te maken... Mijn knipper doet wel erg zijn best om mijn naam te onthouden. Bou doet het prima, hij is wel teleurgesteld dat ik zijn naam al na een minuut vergeten ben. Na de knipbeurt wil hij toch laten zien een beetje Engels te spreken: "Bou, I love you"

  • 10 Maart 2010 - 16:17

    Evert:

    Jemenee, pas een week herenigd met Judith en El Berendsen schrijft ook al leuk! Groeten uit NN

  • 10 Maart 2010 - 19:18

    Jaap Van De Weg:

    Echt een internationale naam! "Bou" in Jemen, en "Blub" in New York!

    By the way, laat je ter inburgering wel je baard staan?

  • 11 Maart 2010 - 10:39

    Herman:

    volgende verslag in het arabisch? )wel vertaling meesturen)

  • 11 Maart 2010 - 10:42

    Herman:

    ""

    . butenlanders ""

  • 12 Maart 2010 - 08:20

    Hans H:

    Do you happen to have a nice cold Heineken. Ik kan me herinneren dat Rik in Griekenland ook zo mooi met de tondeuse werd behandeld. Mooi dat jullie in Jemen zijn! Ciao, Hans.

  • 31 Maart 2010 - 18:15

    Arnold:

    Bou, wat schrijf jij leuk en dat zonder cursus "hoe schrijf ik een goed verhaal".Ik blijf het volgen, veel te leuk die beschrijvingen van dat dagelijks bestaan. Groet aan Judith. geniet van het bestaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 95267

Voorgaande reizen:

04 Maart 2010 - 29 Juni 2015

Reis door Midden Oosten

Landen bezocht: