Even wennen - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Even wennen - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Even wennen

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

10 Juni 2010 | Jordanië, Akaba

“Laat uw tassen maar staan, die brengen wij naar uw hut. Ga lekker zitten en neem eerst even een kopje thee” aldus Ali. Ali is geen medewerker van een 5 sterren hotel maar DGA van campsite Alwatef in de heuvels rondom natuur gebied Dana. Dana ligt een paar uur onder hoofdstad Amman. Ali runt hier een geweldige campsite. 6 hutten met geweldig uitzicht over de vallei. En nog 4 kamertjes en wat tenten. Voor EUR 35 per nacht logeren we hier, inclusief ontbijt en een top avond maaltijd. De 2 personeelsleden zijn continu in de weer. Schoonmaken van de wc en douche, thee inschenken, water geven om toch wat begroeing te verzorgen etc. Niets geen gehang en qat gekauw, hier wordt ondernomen en gewerkt. Dus sommige dingen zijn hier toch beter dan in Jemen. We vinden de mensen (afgezien van Ali) minder aardig. We moeten wennen aan de andere touristen. En Amman was niet om over naar huis te schrijven. Maar de wandelingen in Dana zijn geweldig. Het verkeer in Jordanie is niet gevaarlijk, en het Radisson in Aqaba waar we nu aan het zwembad liggen mag er ook zijn. We veranderen heel langzaam van taalstudenten in het “pre oil Arabia” van Old Sanaa naar touristen in het populaire Jordanie.

• 11 Juni 2010 - 10:30

Joost:

en aan warmte geen gebrek zie ik.. ;-)

• 16 Juni 2010 - 17:44

Monique:

geen Bavaria biertje??

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010