Meerkeuze vraag - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Meerkeuze vraag - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Meerkeuze vraag

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

22 December 2010 | Jemen, Sanaa

Op het examen micro economie stelde ik de volgende vraag:
Als de prijs van sinaasappels en water stijgt wat gebeurt er met de vraag- of aanbodcurve van Mirinda Orange (de plaatstelijke Fanta).
Ze konden kiezen uit enkele opties als:
1. De vraagcurve verschuift naar recht
2. De aanbodcurve verschuift naar links
3.Er is een beweging langs de bestaande aanbodcurve

Er zat een student bij die geen gebruik maakte van de meerdere keuzes, en een eigen antwoord formuleerde:
The people dai

PS: In het FD van as vrijdag komt een stukje over mijn bedrijf

• 24 December 2010 - 06:05

Kool:

he berie berie, stukje zojuist gelezen. mooi verhaal hoor, jij als boegbeeld van het capabele Westen!

komen jullie de komende tijd nog deze kant op?

groeten aan Judith

• 28 December 2010 - 18:32

Ron:

Teveel Miranda is ook niet goed, ik ben in Jemen 20kg bijgekomen blijkt na thuiskomt op een betrouwbare weegschaal :-) Veel plezier nog daar!

• 28 December 2010 - 18:32

Ron:

Typefoutje. Miranda=Mirinda (vooral appelsmaak)

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010