Het Feyenoord-Ajax van Jemen - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Het Feyenoord-Ajax van Jemen - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Het Feyenoord-Ajax van Jemen

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

12 Maart 2010 | Jemen, Sanaa

Onze nieuwe buurman is Ahmed Luciano. Luciano is een bekeerde Braziliaanse voetbalcoach. Hij is bondscoach van het Jemenitisch elftal geweest. Daarna heeft hij in Vietnam gewerkt en nu traint hij de jeugd van Al Ahli Sanaa, de beste club van de stad. Hij vertelt ons dat het eerste team van die club op donderdag speelt tegen aartsrivaal Al Tilal Aden. De wedstrijd is volgens Luciano in een klein stadion bij ons om de hoek. We willen uiteraard naar die wedstrijd maar die wordt gespeeld in het grote Althawra stadion, dus snel met de taxi naar de andere kant van de stad. De wedstrijd is al 20 minuten bezig als wij aankomen. We lopen de eerste de beste poort binnen en mogen zo doorlopen naar de eretribune. Het staat al 1-1, de wedstrijd is vermakelijk en het spel best goed. Technisch begaafd, maar verdedigend matig. In de rust gaan we tussen het volk zitten en maken een paar foto's. Tegen de verhouding in wint Sanaa met 3-2. Vanwege onze huidskleur hoefden we niet te betalen, maar willen toch graag weten wat zo'n kaartje kost. Volgens de taxichauffeur is het 100 rial, zo'n 35 cent. Meer waar voor je geld dan in de Kuip

• 14 Maart 2010 - 18:38

Tim Kruis:

Berie,

Gerse foto's! Hoop dat je veel plezier aan het beleven bent gedurende de eerste dagen van je trip. Groetjes ook aan Judith.

Hou je haaks!

Hou je haaks!

Tim

• 15 Maart 2010 - 07:55

Herman:

Alleen dat shirtje he jammer!! voor jouw informatie kan ik je mededelen dat ajax gisteren met 4-1 heeft gewonnen van psv en dat clubje waar jij een shirt van draagt met moeite gelijk heeft gespeeld tegen Heracles!

groetjes.

• 17 Maart 2010 - 08:53

Frans:

Bou, ik heb de foto's doorgestuurd naar de afdeling marketing. Er ligt daar nog een hele markt voor ons open zo te zien.
    Heb wel weer genoten van jouw meldingen op de site en zo te horen bevalt het best.

We bellen spoedig

• 25 Maart 2010 - 15:40

Hans:

Ik zie dat je veel handtekeningen moest uitdelen. De lokale bevolking dacht dat ze Cruijff in het Gouden Gids tenuetje hadden gespot. Eeen ding is zeker, Feyenoord wint de beker!!! Makaay weer s in vorm :)

• 27 Maart 2010 - 09:52

Monique S:

bekerfinale Ajax-Feijenoord...dat de beste moge winnen hé Bou

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010