Lang weekend Aden - Reisverslag uit Aden, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Lang weekend Aden - Reisverslag uit Aden, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Lang weekend Aden

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

27 Maart 2010 | Jemen, Aden

We zijn net terug van een lang weekend Aden. Dat wil hier zeggen van dinsdag tot en met vrijdag. We wilden lekker ontspannen aan de kust, en dat hebben we gedaan. Ons eerste hotel met full board had wel een redelijk strandje, maar geen bedjes en smerig eten. Daarom hebben we een nachtje bezuinigd in goedkoop hotel en donderdag vroeg naar het luxe Sheraton. Aden is een stad die verspreid ligt over een schiereiland met vergane koloniale panden en ranzige westerse flats. De invloed van de Engelse is goed te merken. Volgens de verhalen zou Aden een liberale plek zijn, maar ook hier draagt het overgrote deel van de vrouwen een niqab. De mannen zijn inderdaad niet gekleed in de jurk met jambia, maar in westerse broek of een omgewikkelde doek. In Aden kan je ook op een paar plekken alcohol krijgen. We hebben twee avonden geborreld in the Sailors club, wat ook een illegale hoerentent bleek te zijn. Daarover meer op http://www.judithspiegel.web-log.nl/. Bezienswaardigheden zijn niet over om naar huis te schrijven, maar wij hebben genoten van de biertjes, gin, strand, en het Sheraton.

PS De temperaturen die deze site aan geeft lijken mij niet te kloppen. In Sana'a is het ongeveer tussen de 15 en 28 graden. In Aden, denk ik tussen de 20 en misschien iets boven de 30.

• 29 Maart 2010 - 11:35

Svb=ok Holle Holle!!:

Ha Boudewijn, Goed om te horen dat je al helemaal ingeburgerd bent in de Sailors club! Wij hadden niet anders verwacht. Nu zit Steef toch ook wel na te denken over een roeromgooiactie.
    Qua eten ben je er dus niet echt op vooruit gegaan, we zullen dat aan Gordana meegeven! En Bernard wil graag zo'n niqab voor op de scooter naar huis, kun jij dat regelen? have fun, later

Steef en Joppe

• 16 April 2010 - 21:34

Eric Extranjero:

Yemig de pemig. Het begint te kriebelen. Zet de thee maar vast klaar...

Eric

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010