Van rivier tot weg tot rivier - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Van rivier tot weg tot rivier - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Van rivier tot weg tot rivier

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

16 April 2010 | Jemen, Sanaa

Seila loopt langs de rand van de oude stad. Elke dag steek ik haar een paar keer over. Van huis, naar school, naar de markt of naar de debabs richting het rijkere Hadda. Seila was vroeger een rivier. Om de verkeersproblemen te verlichten heeft een Westerse consultant bedacht dat je er beter een weg van kan maken. De Seila is nu een handige en belangrijke verkeersader. Tenzij het hard regent in Sanaa, of geregend heeft in de omliggende bergen. Dan stroom er weer water door de Seila. Zolang dat niet te veel is rijden de auto’s gewoon door. Wordt het heftiger dan zie je alleen nog maar PC Hooft tractoren. Deze week regent het hard en veel. Rijden door de Seila is dan niet meer mogelijk. Jemenieten vinden dat niet erg, ze zijn ergere tegenslagen gewend. Ze nemen gewoon een andere route. Leraar Mogib vertelt vol enthousiasme dat het water soms tot aan de rand staat. Hij hoopt van harte voor mij dat ik dat ook een keer mag meemaken.

• 16 April 2010 - 10:42

Jaap Van De Weg:

Ziet er uit als een soort Koopgoot! Voel je je toch een beetje thuis... ;o)

• 16 April 2010 - 17:54

Hans Hermans:

Jullie zijn weer thuis! Alsof je de 's-Gravendijkwal ziet. Als je goed kijkt zie je links de ingang van de OQ Club.

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010