Hafla Mirinda - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Hafla Mirinda - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Hafla Mirinda

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

01 Juni 2010 | Jordanië, Amman

Een week of 6 geleden, na mijn ochtendles, werd ik uitgenodigd voor een feest. De Kenyaanse studente, waarvan ik het gezicht nooit had gezien, en wiens naam ik niet kon onthouden, vertrok. Ze kreeg een certificaat uitgereikt en dat moest gevierd worden. Ik stond op het punt om te gaan zwemmen, maar het leek me bot om het feest niet bij te wonen.
In het bibliotheekje van de school waren er koekjes, plastic bekertjes waar Mirinda (de lokale fanta) werd geschonken. Een speech van directeur Dr Hamoud, uitreiking van certificaat en veel foto's.
Vanaf die dag kon ik het niet nalaten om grappen te maken over de Hafla (feest) Mirinda. En gisteren, de laatste dag voor ons vertrek naar Jordanie, was het zover. De Canadian convert Abdullah vertrok ook op 1 juni (gelukkig niet het zelfde vliegtuig). Dus het werd een gezamenlijk feest, alle studenten en leraren waren uitgenodigd.
Ik had een kleine speech in het arabisch voorbereid. Als kado voor Dr Hamoud had ik Delfts blauwe schoonmaakdoekjes voor als de Seila weer zal overstromen.
Van Dr Hamoud kreeg ik een certificaat en een Jemenitische doek. Allemaal super schattig, maar bij een feest heb ik toch een andere beeld.

  • 01 Juni 2010 - 21:47

    Jaap Van De Weg:

    Wat was het onderwerp van je scriptie? To qat or not to qat?

  • 04 Juni 2010 - 08:04

    EvdB:

    Kan je daar ook Spieken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 94115

Voorgaande reizen:

04 Maart 2010 - 29 Juni 2015

Reis door Midden Oosten

Landen bezocht: