2 weken op bezoek bij Judith in Jemen - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu 2 weken op bezoek bij Judith in Jemen - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

2 weken op bezoek bij Judith in Jemen

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

14 Februari 2010 | Jemen, Sanaa

4 Januari 2010

Ik logeer bij Judith in Sanaa.
In Jemen zijn vrijwel alle vrouwen buiten gesluierd. Omdat de niqab binnen uit gaat probeer ik uit respect de hospita van Judith te ontlopen. Na een aantal dagen begint het op te vallen en Mama Zaineb vraagt aan Judith wanneer ze nou eindelijk haar man komt introduceren. Op het moment dat ik geïntroduceerd wordt krijgt Judith een belangrijk telefoontje en laat mij alleen achter. Ik krijg thee aangeboden in het appartement waar ook nog 2 meisjes aan het schoonmaken zijn. Dat ik het haar en gezicht van de dames kan zien is kennelijk geen probleem. Door de open mouw van een van de meisjes valt mijn oog op haar rode BH. Mama Zaineb praat honderd uit in het Arabisch. Ik begrijp er niets van, maar dat schijnt haar niet te deren. Om iets terug te kunnen zeggen haal ik de reisgids met een kaartje van Jemen en een woordenlijst Engels Arabisch. Haar interesse voor mijn verhaal is niet groot. De ongeletterde Zaineb pakt ook een boek om aan mij te laten zien. Het is de Koran. Ze zal wel gedacht hebben dat de Lonely Planet een bijbel was. En eigenlijk is dat voor veel reizigers ook zo.


  • 25 Februari 2010 - 19:20

    Hans Taal:

    Beste Boudewijn,

    Kreeeg je mail met afscheidsboodschap en onderhavige link.

    Zoals eerder gezegd een stoer besluit. Veel geluk en succes !!

    Groet,
    Hans

  • 26 Februari 2010 - 12:32

    Josee Tomassen:

    Hallo Boudewijn,
    Bedankt voor je bericht met deze link, ik wens je heel veel succes en geluk in de toekomst. Wie weet zien we elkaar nog eens.

    Groeten Josee

  • 26 Februari 2010 - 12:33

    Koen:

    lieve judith en boudewijn,
    wat een ondernemerschap leggen jullie aan de dag en wat leuk om er op afstand van mee te genieten. veel succes en hartelijke groeten

    overigens leuke foto met name van dat olijke mannetje in zijn ledikant

  • 26 Februari 2010 - 15:34

    Rob B Te Z:

    Hallo Boudewijn,

    Nogmaals bedankt voor onze zakelijke samenwerking(en).

    Heel veel plezier en succes, tesamen met Judith, met jullie reis.

    Het gaat jullie goed.

    Tot ooit.

  • 26 Februari 2010 - 21:48

    Pieter:

    jesus Berie, dit is duizend-en-een-nacht. Het paleisje dat je laat zien is de opmaat naar een heus harem. Toch? Ik heb al helemaal geen medelijde meer met je, ondanks Jemen.

  • 26 Februari 2010 - 21:52

    Pieter:

    zit er wel een keuken in het appartement?

  • 27 Februari 2010 - 11:28

    Charles:

    Veel succes met je avonturen en ik zal je op deze site blijven volgen. Ook graag de groeten aan Judith.

  • 27 Juni 2010 - 09:15

    Charles Dufour:

    Beste Boudewijn en Judith,

    Dank voor jullie bericht. Dit is om jullie te laten weten dat een fotoboek over Jemen op 8 april gepresenteerd is. De titel is - The Ochre Land. Images of Yemen 1985 - 1990 -
    Het zijn 196 foto's, geselecteerd uit meer dan 3000 die ik tijdens mijn werk en leven in Jemen maakte.
    Als jullie meer willen weten zend mij maar een e-mail.

    Beste wensen en groet.

    Charles Dufour
    charles.dufour@inter.nl.net

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 93908

Voorgaande reizen:

04 Maart 2010 - 29 Juni 2015

Reis door Midden Oosten

Landen bezocht: