Terug in Jemen - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu Terug in Jemen - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Boudewijn Berendsen - WaarBenJij.nu

Terug in Jemen

Door: Boudewijn

Blijf op de hoogte en volg Boudewijn

04 Oktober 2010 | Jemen, Sanaa

Als we de vliegtuiptrap aflopen, voelen we een heerlijk frisse wind. Het koelste en dus lekkerste weer sinds 4 maanden. Afgezien van het weer is er weinig veranderd in Sanaa. De man van de wasserette is nog steeds ontzettend aardig. De bezettingsgraad van de hotels is nog zorgwekkend laag. De jongen in de straat vraagt weer in het, van uit films opgepikte, Amerikaanse accent “How are you guys doing today?”. Onze oude en oud-buurman Achmed Luciano hangt nog rond op de zwalkende voetbalclub Al Ahli. Hij verwacht ook nog elk moment een riant aanbod van een andere, door een rijke sjeik gesteunde, club. Op de taalschool ontmoet ik weer de zelfde aardige leraren. Ondanks de overstroming in april, staan de enige computer en de “belangrijke” dossiers nog steeds op de laagste verdieping. Tegenover het winkeltje waar we weer een ijsje kopen staat nog in koeieletters op de muur: RESTUARANT. Op de kaart ook nog de spaghetti polonaise. Tijdens onze zoektocht naar een nieuw appartement horen we van een Frans meisje dat er toch wel iets veranderd is in Sanaa. Sinds kort is er een Irish pub in Sanaa!! Woensdag maar eens checken of er echt alcohol in de Guiness en de Lager zit.

PS. Er staan weer nieuwe fotoalbums op me.com. Inlognaam spiegelbeeld, password: sultan 11. Als je ons foto's wilt laten zien (wat we leuk vinden) kan je ook een album aanmaken.

Boudewijn

Judith en ik gaan reizen door het Midden Oosten en de Maghreb. We beginnen in maart, april en mei in Sanaa, Jemen. Ook ik ga daar een Arabisch leren. In juni gaan we naar Jordanie en Israel. In juli en augustus gaan we (kort) naar Turkije en daarna naar Syrie. Voor meer (journalistieke) verhalen kijk op http://www.judithspiegel.web-log.nl/ Voor meer foto's kijk op http://www.me.com/gallery/#home Login (zonodig) spiegelbeeld. Password: sultan11

Actief sinds 14 Feb. 2010
Totaal aantal bezoekers 91952